اجتماعی اصفهان تهران سیاسی فرهنگ و هنر

ماهنامه سراسری احوال به مدیر مسئولی آقای علیرضا اقتصاد انتشار یافت

jeld-rماهنامه سراسری احوال به مدیر مسئولی آقای علیرضا اقتصاد انتشار یافت.این ماهنامه سراسری با موضوع سیاسی ،فرهنگی میباشد.ماهنامه احوال اولین شماره آن در شهریور ماه منتشر شد.آقای علیرضا اقتصاد در مصاحبه ای اعلام  کردند این نشریه مستقل میباشد وبه هیچ نهاد ویا ارگانی متعلق نیست.و هدف این نشریه را اطلاع رسانی صحیح مطالب سیاسی و فرهنگی ومطالب علمی میباشد.مرکز انتشار این ماهنامه احوال در استان اصفهان میباشدو این نشریه سراسری میباشد.

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حمید رضا ابراهیمی

با سلام و احترام خدمت استاد علیرضا اقتصاد
سالهاست منتظر نشریه ای از استاد بودیم انشالله شاهد موفقیت روز افزون ایشان باشیم
مطالب بسیار مستند و بروز می باشد .
موید باشید

ابراهیمی

سلام بر استاد معزز علیرضا اقتصاد
با توجه به شیوع بیماری کریمه و کنگو در کشور لازم دیدم این مطلب آموزشی در نشریه گنجانده شود تا مورد استفاده خوانندگان گرامی قرار گیرد . ضمنا در نشریه وجود قسمتی بنام دانستنیهای بهداشتی یا سلامت یا ….. خالی از لطف نیست
دوستتدار همیشگی شما
ابراهیمی

بیماری تب خونریزی دهند ه کریمه و کنگو :

یک بیماری حاد تب‌دار و خونریزی دهنده است که از طریق گزش کنه یا تماس با خون یا ترشحات یا لاشه دام و انسان آلوده منتقل می‌شودبیماری در خانواده بیماری های تب دار خونریزی دهنده مانند تب زرد، تب آبولا و تب دانک قرار می گیرد.
بیماری اولین بار در سال ۱۹۴۴ در کریمه اوکراین شرح داده شد و نام تب خونریزی دهنده برای آن اعلام شد. در سال ۱۹۶۹ معلوم شد بیماری‌زای ایجاد کننده تب خونریزی دهنده در کریمه مشابه همان بیماری است که در سال ۱۹۵۶ در جمهوری دموکراتیک کنگو مشاهده شده است،
بیماری از راه های مختلفی مانند گزش کنه آلوده، تماس با دام آلوده، گوشت، خون یا ترشحات آلوده دام ممکن است به انسان سرایت کند، اگر در زمان ذبح دام اصولی رعایت نشود، مواجهه با گوشت یا بافت آلوده برقرار شود امکان ابتلای افراد به این بیماری وجود دارد مخزن و ناقل ویروس در طبیعت، اصولاً کنه‌ها هستند و گاو، گوسفند، بز، خرگوش، خرگوش صحرایی و جوجه‌تیغی نیز به عنوان ناقل شناخته می‌شوند. این ویروس از طریق تماس مستقیم با خون یا ترشحات بیمار، لاشه حیوان آلوده (انتقال به قصاب یا پوست‌کن) سبب ایجاد همه‌گیری‌های ناگهانی می‌شود..

مردم لازم است در حد امکان از گوشت هایی که در قصابی های مجازبفروش میرسد استفاده کنند و اگر گوشت تازه و گرم خریداری می کنند، باید قیل از اینکه بخواهند به آن دست بزنندبه مدت 24 ساعت در یخچال نگهداری کنند یا چهار تا 6شش ساعت در محیط بیرون نگهداری کنند و بعد استفاده کنند.

و گوشت، جگر یا هر فرآورده گوشتی دیگر را به صورت کامل بپزند و از مصرف گوشت نیم پز یا کبابی و یا به صورت روی توری خودداری کنندو سعی کنند خود را از گزش کنه به هرشکی مصون بدارند .

اگر کنه روی بدن یا لباس باشد به هیچ وجه از دست برای جدا کردن کنه استفاده نکنند و با استفاده از پنس یا یک وسیله انبر مانند این کنه را از بدن خود دور کنند، دست زدن به کنه امکان له شدن آن را زیاد می کند و می تواند آلودگی را به فرد منتقل کند

بیماری در حیوانات اهلی هیچ گونه علائم مشخصی ندارد و خطر انتقال بیماری در انسان در هنگام ذبح یا یک دوره کوتاه پس از ذبح حیوان آلوده (به دنبال تماس با پوست یا لاشه حیوان) وجود دارد. با وجود اینکه پرندگان (به غیر از شترمرغ) به این بیماری مقاومند اما می‌توانند با پخش کنه‌های آلوده باعث ایجاد شیوع بیماری شوند.

همچنین تماس با خون و بافت بیماران به‌خصوص در مرحله خونریزی یا انجام هرگونه عملی که منجر به تماس انسان با خون، بزاق، ادرار، مدفوع و استفراغ آنها شود باعث انتقال بیماری می‌شود. به همین دلیل، مواردی در بین اعضای خانواده بیمار و پرسنل پزشکی بعد از آلودگی با خون یا ترشحات بیمار رخ داده است.

بیمار در طی مدتی که در بیمارستان بستری است می‌تواند به لحاظ انتقال بیمارستانی به شدت دیگران را دچار آلودگی کند، عفونت‌های بیمارستانی بعد از آلودگی با خون و یا ترشحات بیماران شایع می‌باشند
دوره کمون: بستگی به راه ورود ویروس دارد. پس از گزش کنه، دوره کمون معمولاً یک تا سه روز است و حداکثر به ۹ روز می‌رسد. دوره کمون به دنبال تماس با بافت‌ها یا خون‌آلوده معمولاً پنج تا شش روز است و حداکثر زمان ثابت شده ۱۳ روز بوده است.
.قبل از خونریزی: شروع علائم ناگهانی حدود ۱ تا ۷ روز طول می‌کشد (متوسط ۳روز)، بیمار دچار سردرد شدید، تب، لرز، درد عضله، (بخصوص در پشت و پاها)، گیجی، درد و سفتی گردن، درد چشم، ترس از نور (حساسیت به نور) می‌شود. ممکن است حالت تهوع، استفراغ بدون ارتباط با غذاخوردن و گلودرد و احتقان ملتحمه در اوایل بیماری وجود داشته باشد که گاهی با اسهال و درد شکم و کاهش اشتها همراه می‌شود. تب معمولاً بین ۳ تا ۱۶ روز طول می‌کشد. تورم و قرمزی صورت، گردن و قفسه سینه، پرخونی خفیف حلق و ضایعات نقطه‌ای در کام نرم و سخت شایع هستند. تغییرات قلبی عروقی شامل کاهش ضربان قلب و کاهش فشارخون مشاهده می‌شود.

محمد حسین رکوعی

جناب آقای دکتر اقتصاد دوست و استاد گرامی ، خیلی خوشحال شدم که ماهنامه سراسری احوال به مدیر مسئولی جنابعالی انتشار یافته است ،بدینوسیله اینجانب با ابراز مسرت آرزوی توفیق برای حضرتعالی وکلیه همکاران محترمتان در ماهنامه وزین احوال را از خداوند متعال مسئلت مینمایم’

jensen designed

I all the time used to read piece of writing in news papers but now as I am
a user of internet so from now I am using net for articles or reviews, thanks to web.

8
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x