بین الملل سیاسی

یمن به سوی فرودگاه «أبها» و شرکت آرامکو عربستان موشک شلیک کرد

یمن به سوی فرودگاه «أبها» و شرکت آرامکو عربستان موشک شلیک کرد

 ارتش و کمیته های مردمی یمن، فرودگاه منطقه ای «أبها» و شرکت نقتی «آرامکو» عربستان واقع در جنوب این کشور را هدف حملات موشکی قرار داد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه خبری المسیره، یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن بامداد سه شنبه یک فروند موشک بالستیک از نوع «قاهر 1» به فرودگاه منطقه ای «أبها» در منطقه عسیر واقع در جنوب عربستان شلیک کرد.
یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یک فروند موشک بالستیک نیز به شرکت آرامکو عربستان در منطقه جیزان شلیک کرد که باعث انهدام و بروز آتش سوزی گسترده در اطراف مخازن نفتی این شرکت شد.
این حمله خسارت های زیادی به این شرکت وارد کرد.
یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی، در پیامی خطاب به ملت و رهبر انقلاب یمن اعلام کرد که به حملات خود در برابر متجاوزان ادامه داده و ضربات موشکی بیشتری به آنها وارد خواهد کرد.
عربستان با ائتلاف 9 کشور عربی حاشیه خلیج فارس، به جز عمان و با همراهی آمریکا از ششم فروردین سال گذشته حملات گسترده ای را علیه یمن به بهانه بازگرداندن «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به حاکمیت آغاز کرد که تنها آثار آن را می توان کشتار بی رحمانه حدود هفت هزار زن و کودک و شهروند یمنی و زخمی شدن دهها هزار و آواره شدن صدها هزار نفر دیگر اعلام کرد.
بر اثر این حملات بیش از 80 درصد تأسیسات خدماتی، آموزشی، درمانی و بیمارستان ها، انبارهای دارو و غذا، مدارس و منازل مردم یمن ویران شده و مردم این کشور در پی محاصره هوایی، زمینی و دریایی در شرایط بحرانی بسر می برند.

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x