اجتماعی ورزشی

چرا دوستی با خواننده‌های زیرزمینی به نفع فوتبالیست‌ها نیست؟

امثال مقصودلو که به گفته بازپرس پرونده، در سلامت عقل‌شان جای شک و شبهه وجود دارد، به دنبال عادی‌سازی رفتار خود هستند و چه کسی در این میان بهتر از فوتبالیست‌ها؟ اگر ورزشکاران متوجه این دام نباشند شاید بهای سنگینی را مثل پیام صادقیان بپردازند.

به گزارش مشرق، در سال‌های قبل با توجه به خط قرمزهای موجود در جامعه، فوتبالیست‌ها اگر با بعضی از خواننده‌های زیرزمینی هم دوست بودند سعی می‌کردند این رفاقت جنبه عمومی پیدا نکند و کسی از آن باخبر نشود.
اما حالا وضعیت به کل متفاوت شده است. شاید یکی از خروجی‌های منفی ورود شبکه‌های اجتماعی به ایران، لو رفتن بسیاری از روابط باشد.
در دهه 70 و 80 که تازه پول به فوتبال ما راه پیدا کرده بود، بازیکنان سرشناس در بیرون از مستطیل سبز با بعضی از خواننده‌های زیرزمینی ارتباط داشتند اما هرگز هیچ عکس 2 نفره‌ای از آنها منتشر نمی‌شد و شاید هیچکس در انتها هم متوجه این نوع از رابطه‌ها نمی‌شد.
اما حالا در وسط دهه 90 خورشیدی شاهد جولان بی‌در و پیکر شبکه‌های اجتماعی هستیم. اینستاگرام و تلگرام 2 شبکه‌ای هستند که بیشترین نفوذ را در بین سلبرتی‌های ایران دارند. تعداد فالوئر‌ها یا همان دنبال‌کننده‌ها تبدیل به یک فضیلت شده و برای بسیاری از افراد سرشناس مهم است که در اینستاگرام چه مقدار فالوئر داشته باشند.
شاید تا اینجای کار همه چیز عادی باشد اما وقتی ناگهان یک خواننده زیرزمینی با استفاده از ابزار فوتبالست‌ها به دنبال بالا بردن دنبال‌کننده‌های خود است آن وقت دود این تجارت قطعا در چشم فوتبالیست می‌رود؛ فوتبالیستی که بدون هیچ محدودیتی رسانه ملی و ده‌ها رسانه در اختیارش هستند تا هم دیده شود و هم هنرش را به مردم عرضه کند.
درست برخلاف خواننده زیرزمینی که فقط به دنبال یک دقیقه پخش مستقیم است تا خودش را بیشتر مطرح کند.
تازه‌ترین نمونه از این دست می‌شود به امیرحسین مقصودلو اشاره کرد. خواننده زیرزمینی که در ابتدا خود را پرسپولیسی دوآتشه معرفی کرد و مرتب از نام علی کریمی و مهدوی‌کیا مایه گذاشت اما نکته جالب آنجا بود که این دو بازیکن هرگز به او محل نگذاشتند تا این خواننده که به نام «تتلو» معروف است سراغ بازیکنان کم‌سن و سال‌تر پرسپولیس برود.
پیام صادقیان و محسن مسلمان از دوستان نزدیک او به حساب می‌آمدند. اما در انتها پیام صادقیان چوب رابطه نزدیک با این فرد را خورد. جالب اینکه این خواننده زیرزمینی در پستی مدعی شد صادقیان سراغ دود، سیگار و قلیان رفته و این برایش خطرساز است.
فردی که مشخص نیست خودش در چه حالتی آن پست‌های عجیب  و دور از عرف را می‌نویسد، نقش ارشادکننده یک فوتبالیست حرفه‌ای را در شبکه‌های اجتماعی ایفا می‌کرد.
دست آخر پیام صادقیان که تصور می‌شد بعد از درخشش در پرسپولیس عازم بوندس‌لیگا شود، بعد از چند سال درجا زدن حالا بزرگ‌ترین آرزویش را  بازگشت به پرسپولیس عنوان می‌کند.
محسن مسلمان قربانی جدید رابطه با این فرد است و جالب‌تر اینکه بتازگی میان آنها شکرآب شده و این خواننده مدعی شده مسلمان به واسطه دوستی با او مطرح شده است! فردی که در تمنای یک دقیقه اجرای کنسرت است، می‌گوید موجب مطرح شدن بازیکنی شده که هر هفته به صورت 90 دقیقه از رسانه ملی بازی‌هایش پخش مستقیم می‌شود و ده‌ها سایت و روزنامه در اختیارش هستند برای صحبت کردن.
اگرچه سرانجام کاسه صبر قوه قضا لبریز شد و حکم بازداشت این خواننده زیرزمینی به جرم اهانت عجیب و بی‌پروا به بازپرس پرونده‌اش، صادر شد اما بهتر است کلا فوتبالیست‌ها و ورزشکاران ما درباره دوستی با این افراد تجدیدنظر کنند؛ جز به حاشیه رانده شدن و از دست دادن تمرکز برای موفقیت در رشته خود، این دوستی هیچ منفعتی برای آنان ندارد.
امثال مقصودلو که به گفته بازپرس پرونده، در سلامت عقل‌شان جای شک و شبهه وجود دارد، به دنبال عادی‌سازی رفتار خود هستند و چه کسی در این میان بهتر از فوتبالیست‌ها؟ اگر ورزشکاران متوجه این دام نباشند شاید بهای سنگینی را مثل پیام صادقیان بپردازند./
نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x