اقتصادی

گمرك به قاچاقچيان و صاحبان واقعی كالاها هشدار داد

 گمرک ایران به دنبال کشفیات متعدد کالای قاچاق طی هفته‌های اخیر به قاچاقچیان هشدار داد؛ با توجه به برقراری ارتباط الکترونیکی گمرک با نیروی انتظامی از طریق سامانه جامع گمرکی، امکان شناسایی کالای قاچاق آسان‌تر و سریع‌تر شده است.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان،بر این اساس شرایط به گونه‌ای فراهم گردیده تا امکان تفکیک کالای قاچاق از غیرقاچاق به صورت لحظه‌ای و تنها در 30 ثانيه تا یک دقیقه انجام شود، بنابراین به کمک سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجاری فرامرزی و بهره‌گیری از هوش مصنوعی عملیات مبارزه با قاچاق کالا در سرتاسر کشورمان وارد مرحله جدیدی شده است.

بنابراین گزارش، با افزایش قدرت نظارتی گمرک و امکان رهگیری کالای قاچاق تا مرحله عرضه و با توجه به امکان حسابرسی بعد از ترخیص، ریسک تخلف افزایش قابل‌توجهی یافته است که نتیجه آن را در افزایش اعتماد به تجار درستکار می‌توان جست‌وجو نمود. بنابر اعلام گمرک ایران دستگیری ترخیص‌کاران متخلف در کشفیات جدید گمرک و سرگردانی صاحبان اصلی کالاها نمونه بارزی از بر باد رفتن سرمایه صاحبان واقعی این کالاهاست که کالای خود را به دست متخلفان و قانون گریزان سپرده‌اند.

گمرک ایران همچنین از خریداران عمده کالاهای وارداتی درخواست کرد که ابتدا از واردات قانونی و صحت ورود کالا از مبادی گمرکی اطمینان حاصل کنند و سپس اقدام به خرید نمایند.

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x